22.05.2012

Działalność - Pierwsze kroki w wielkim świecie artystów (1929)

"Jaki był ten dzień, co darował, co wziął
Czy mnie wyniósł pod niebo, czy zrzucił na dno
Jaki był ten dzień, czy coś zmienił czy nie
Czy był tylko nadzieją na dobre i złe..."
Tak.. to jedna z najlepszych piosenek śpiewana pod koniec dnia w harcerstwie. Dobra, koniec tych smętów. Dziś początek tygodnia a ja znów mam nawałnice spraw do załatwienia - łeeee <płacz>. Weekend nie lepszy. Całe dwa dni siedziałem i tworzyłem projekt do szkoły. A co się okazała? że na jutro też można go przynieść bez żadnych konsekwencji - a ja tak się śpieszyłem. Przynajmniej sobotni wieczór był miły. A to dlaczego? W Łodzi oprócz Nocy Muzeum było święto miasta. Tak, Łódź liczy sobie już 589 lat.
A teraz może coś o Łodzi:
Mimo jawnych już przyczyn nadania wsi Łódź praw miejskich to od wielu set lat krąży legenda - jakich wiele w naszym mieście. Władysław II Jagiełło kiedy szedł tam gdzie "król chodzi piechotą" pewien człowiek zaczepił władcę, ten chcąc jak najszybciej wykonać pewną czynność podpisał podsuwany mu pod nos papier.

Jakie muzea dowiedziałem? Oj, trochę ich było: archeologiczne, kanału "Dętka", kinematografii, no i oczywiście kochane muzeum bajek Se-Ma-Foru (z Muminkami włącznie).

A to coś z łódzkich bruków:


Mieszkam przy jednej z wymienionych ulic. Ktoś zgadnie na jakiej?
P.S. Refren nawiązuje do znanego żydowskiego powiedzenia pochodzącego z okresu międzywojnia, "Nasze ulice, wasze kamienice".

Pierwsze kroki w wielkim świecie artystów (1929)

Lunkentus, to magazyn dla dzieci wydawany przed II Wojną Światową w Finlandii. To właśnie w nim Tove stawiała swoje pierwsze kroki komiksowe. W piętnastu odcinkach opublikowała przygody Fabiana. Po odkryciu jej talentu przez skandynawskie gazety, Tove miała szansę przedstawiać swoje rysunki satyryczne m.in. w magazynie Garm.

GDZIE INDZIEJ NA ŚWIECIE
Włochy podpisują traktatów laterańskich uznając swoją Watykanu. W dzień św. Walentego, banda Al Capone dokonała zbiorowego morderstwa na członkach rywalizującego z nimi gangu Bugsy Morana. W Finlandii powstaje pierwszy faszystowski ruch polityczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz