6.06.2012

Działalność - Obce miasto (1935)

Jutro już Boże Ciało - trochę odpoczynku. Jednak w piątek znów na "uczelnię". Dzisiaj fochnąłem się na obecne vita i poszedłem spać. Przed 19:00 wstałem i usiadłem do książek, całkiem nieźle mi szło. A teraz popijam ciepłą herbatkę i obżeram się jabłkami i marchewkami - jaki miks. Myślę aby zasiąść do kolejnej miłej książko-lekturki ale tak jakoś mi się nie chcę... Może znacie jakieś ciekawe tytuły na zimne czerwcowe wieczory (- ironia) ?? 

Działalność - Obce miasto (1935)
W 1935 roku Tove dla anonimowego kupcy namalowała dość duży obraz, który został zmierzony na 67 cm wysokości i 267 cm szerokości. Obraz przedstawia miasto z licznymi ulicami, budynkami fabrycznymi i siecią rzeczną.

Fragment "Obcego miasta"
Egzotyczna, surrealistyczna atmosfera tej pracy jest w dużej mierze osiągnięte dzięki podejściu Tove do kubizmu. Charakterystyczny ziemisty kubizm, kolory i miasto w lekkim dotyku kubizmu twarza poczucie tajemnicy. Po prawej stronie możemy zaobserwować zachodzące słońce a już w centralnej części obrazu obserwujemy pełnie księżyca. Do dziś trudno zinterpretować jakie miejsko przedstawia dzieło, sama artystka (żartobliwie i satyrycznie) twierdzi, że jest to idealne miasto XX wieku; pełne brył - budynków i szerokich pustych ulic.

GDZIE INDZIEJ NA ŚWIECIE
Liga Narodów potępia uzbrojenia Niemiec. Niemieccy Żydzi pozbawieni praw obywatelskich, i małżeństw między Żydami i nie-Żydami jest zabronione.Swastyka staje się oficjalnym symbolem Niemiec.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz